El futbol…curiós espectacle! primer títol pel Barça

eto'o puyol

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El cert és que quan vaig començar amb aquest blog mai no hagués pensat que acabaria escrivint sobre futbol. I és que mai no m’ha agradat et futbol. Tampoc no em molesta. Però mai no l’he seguit; mai no m’ha dit res… no sé per què, però en general no em crida l’atenció. Potser és perquè sempre vaig ser molt més de bàsquet, tenis o d’altres esports però el futbol no m’atrapa… De fet, el poc que he après o seguit del futbol ha estat per motius professionals; entrevistes a jugadors, Presidents, etc… I perquè alguna vegada he pensat que com a periodista havia d’estar al dia. I de fet, des de fa força temps segueixo força la informació esportiva per també estar-ne al cas, però en molts casos no m’interessa en absolut.

Bé, en realitat hauria de dir que no m’interessava en absolut. Però no sé per quin motiu, el Barça de Guardiola em commou, m’atrapa, fins i tot m’emociona…i em fot que m’emocioni!! però ho aconsegueix…Crec que en 30 anys de la meva vida havia vist, amb sort, 2 ó 3 partits sencers…però és que en les darreres setmanes potser ja n’he vist dos i després a sobre la roda de premsa i el que calgui!! em sento estrany i dèbil…   

Així que a partir d’ara poseu en quarantena qualsevol cosa que digui…perquè de futbol no en tinc ni idea

Però aquest tio, Pep Guardiola, és simplement impecable. És elegant, amable, educat i per damunt de tot un líder indiscutible… Deixeu que en aquest punt us expliqui una anècdota:

La temporada passada, mentre érem a la redacció preparant el Problemes Domèstics es va anunciar que Pep Guardiola estaria al capdavant de l’equip i com no podia ser d’una altre manera es va generar un breu debat instantani. Una de les companyes de l’equip, en un  d’aquells habituals atacs de “mandra-rebot- mala llet…- (bé, “habitual”, en ella, és clar…i només quan se li demanava una entrevista difícil o que simplement no aprovava…)  va dir: “Doncs jo crec que és un error! Aquest tio no és ningú i estic farta dels xavalets amb càrrecs que els queden grans“. Evidentment el retret no només anava per Pep Guardiola… Jo vaig riure (per no engegar-la a la…) i vaig pensar; “tan de bo, aquest Guardiola demostri que de vegades les institucions (i em refereixo a totes) s’han de renovar…necessiten gent amb sang fresca i amb idees noves…” I avui Pep Guardiola li ha demostrat a tothom que no calen grans noms per generar il·lusió… 

 Doncs avui, un cop més Guardiola i el seu equip han demostrat que són grans però no només ells. M’ha emocionat com un nen petit veure com les aficions s’aplaudien; com els seguidors de l’Athletic aplaudien sense parar al seu equip però també als blaugrana. I m’ha encantat veure com els jugadors del Barça i el Bilbao s’adreçaven primerament a l’afició contraria per ovacionar-los i agrair-los tan magnífic comportament… Simplement, m’ha semblat exemplar i genial. I això que encara queden dos títols per conquistar…els seguiré amb atenció!

3 comentarios
  1. Miriam Nieto dijo:

    D’acord en tot el que dius i totalment respectable que no t’agradi el futbol i que fins ara i amb aquest “impecable” Barça de Guardiola no t’hagi aconseguit atrapar… Però, algo innegable, és la capacitat que té aquest esport per commoure, per fer riure, per fer plorar… Veure des de la finestra del cotxe com a una cantonada, canten i criden crits de “BARÇA BARÇA” el pare, la mare, els nens, la iaia, el vei… no té preu… quin poder de convocatòria. El futbol, ja no enten d’edats, ni de sexes, ni de classes socials i en la meva humil opinió això és el que realment el fa gran.

  2. P. dijo:

    Suposo que estem davant d’un altre “Dream Team”!!! oi?

  3. piposerrano dijo:

    Jo no sé davant de què estem però a mi em captiva!!

Responder

