BUSCO ESPAI AL NÚVOL…

BUSCO ESPAI AL NÚVOL… bé, no us ho prengueu literalment, però d’aquí a poc, missatges com aquest podrien estar presents als classificats de qualsevol diari al costat dels de les senyoretes que fumen i et parlen de tu. Segur que els que sabeu de què parlo ara mateix creieu que estic boig, que tothom ofereix “núvol” i més “núvol”… i d’alguna manera és cert; Amazon, Google, ICloud, Dropbox, Box.net i tants altres el regalen a tothom…

Els altres pensareu que el núvol és espantós, i que si un dia peta ho perdrem absolutament tot… potser també teniu raó…Però  jo no vull simplement espai…el vull poder utilitzar d’una forma plena i transversal… vull una eina on poder apujar els meus vídeos, una eina on poder apujar els meus àudios i que alhora formin part del meu podcast o llista de subscripció de l’itunes o de qualsevol altre agregador de continguts, i el més important de tot, vull una eina que em doni certes garanties de futur [gairebé impossible] i amb un aspecte modern i actual. Fins ara feia servir el servei de Blip.Tv però ara estan canviant el seu canal, cosa que em fa plantejar si aquesta gent perdurarà en el temps?. També feia servir el “Soundcloud” però tot i que visualment és el més potent i simple, te unes limitacions (si no pagues) que són absurdes. I també faig servir “Ivoox“, i m’agrada, però em pregunto; perquè els players (reproductors) són tan terribles (especialment el senzill) i quan de temps aguantaran? Realment poden finançar aquesta eina o un bon dia, després d’haver pujat hores i hores d’àudio m’enviaran un simple e-mail per a dir-me que pleguen?

Podria garantir que “Youtube” perdurarà en el temps, es reconvertirà una i cent vegades (com ja està fent) i ens oferirà un videoclub fàcil i còmode d’utilitzar, o en el que els senyors de Google desitgin… però per què Google no adapta el “youtube” també a un canal d’àudios? Perquè no hi afegeix una petita funcionalitat d’entreteniment amb àudios, de podcasts o video-casts pels podcasters independents o per aquells que volen pujar el seu contingut sonor favorit?

Sé que ja hi ha serveis que t’ofereixen espai per a pujar els teus podcasts, però jo parlo d’una eina més oberta, més plural i més enfocada a l’entreteniment… I sobretot d’una eina única, que ens agradi, amb la que ens identifiquem, i que aglutini tota la informació que volem compartir i conservar. Al s.XXI la Imatge està per damunt de tot…d’acord, però per què no implementar-hi una petita funcionalitat per a fer-ho més complert?

Google te una xarxa social [encara que ells diguin que Google+] no ho és. Google treballa amb vídeos a través del “Youtube” i amb fotos a través de “Picasa”. També treballa amb documents a través del “Docs” i amb tantíssims altres serveis, però per què no oferir una eina amb aquestes característiques vinculada al Youtube? O se m’escapa alguna cosa? Alguna recomanació?

Responder

